کاملا روشن به‌نظر می‌رسد که ادامه حضور نکونام روی نیمکت استقلال ارتباط مستقیم با کیفیت عملکرد او و نتایجی دارد که این مربی کسب می‌کند.

نکونام

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

به‌جرأت می‌توان گفت هیچ‌کس در استقلال نمی‌دانست چه می‌خواهد و آخرش هم هیچ‌کس در استقلال نفهمید چه اتفاقی رخ داد! در شرایطی که برکناری جواد نکونام از هدایت آبی‌ها قطعی به‌نظر می‌رسید و حتی چشم عده‌ای به فرودگاه بود تا جانشین او از بلغارستان یا پرتغال از راه برسد، درنهایت با نظر مالک باشگاه یعنی هولدینگ خلیج‌فارس، جواد سر جای خودش ماند. این داستان موقتا با انتشار تصویری از احمد شهریاری، نماینده هولدینگ در استقلال در کنار نکونام خاتمه یافت. این در حالی است که مالک باشگاه در تمام طول این مدت مطلقا سکوت کرده بود و موضعی در برابر شایعات نمی‌گرفت. درنتیجه این شائبه به‌وجود می‌آید که آنها واقعا ناچار شدند نکونام را نگه دارند، شاید به این دلیل که در این مقطع زمانی، فرصت مناسبی برای تعیین جانشین در اختیار نداشتند.

تقلای موفق نکو

طبیعتا نکونام به هیچ‌وجه دلش نمی‌خواست از استقلال جدا شود و درنهایت هم جان‌سختی او کمک کرد فعلا در اردوگاه آبی‌ها ماندگار باشد. شاید هرکس دیگری جای این مربی بود، بعد از سلسله اتفاقاتی که افتاد و به قول خودش مدیران باشگاه حتی جواب تلفنش را هم نمی‌دادند، عطای کار را به لقایش می‌بخشید و می‌رفت، اما نکونام تسلیم نشد. در اوج شایعات، او استقلال را تمرین داد، همچنین با عدول از مواضع اولیه‌اش، وعده داد حتما تیم را در پایان فصل قهرمان کند و درنهایت به حربه حمله مستقیم به مدیران باشگاه پناه برد. جواد در آخرین مصاحبه‌اش اظهارات تندی علیه فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال انجام داد که پس‌زمینه تهدید و افشاگری هم داشت. درنهایت مجموعه این تلاش‌ها به ثمر نشست تا باشگاه در فاصله کمتر از یک هفته تا بازی آسیایی با الغرافه ناچار شود جواد را نگه دارد.

این ۴بازی سرنوشت‌ساز

با توجه به شرایط، کاملا روشن به‌نظر می‌رسد که ادامه حضور نکونام روی نیمکت استقلال ارتباط مستقیم با کیفیت عملکرد او و نتایجی دارد که این مربی کسب می‌کند. از قضا شروع دوباره کار هم بسیار سخت است؛ جایی که استقلال پشت سر هم باید در مسابقات مهم به میدان برود. داستان آبی‌ها در لیگ نخبگان از روز ۲۶شهریور با بازی خانگی برابر الغرافه آغاز می‌شود. این تیم سپس ۳۰شهریور مهمان نساجی خواهد بود؛ در همان ورزشگاهی که فصل گذشته عملا قهرمانی را از آبی‌ها گرفت و همیشه هم بازی در آنجا دشوار بوده است. چهارم مهر، دیدار با پرسپولیس در دربی تهران از راه خواهد رسید که هر بحثی در مورد اهمیت آن، کاذب و غیرضروری به‌نظر می‌رسد. تنها ۵‌روز بعد هم یعنی نهم مهرماه، دومین دیدار آسیایی استقلال در لیگ نخبگان در خانه السد قطر برگزار می‌شود.

بهشت یا دوزخ؟

کاملا روشن است که این بازی‌ها از چه درجه‌ای از اهمیت و دشواری برخوردار است و چه نقشی در سرنوشت نکو می‌تواند ایفا کند. در هر ‌جای این مسیر، ممکن است جواد از قطار استقلال پیاده شود، اما در نقطه مقابل پیمودن موفقیت‌آمیز این راه هم می‌تواند ادامه حضور او در استقلال را حتی تا پایان فصل بیمه کند. این بار استثنائا جوجه‌ها را اول پاییز می‌شمارند!

کد خبر 880564
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha